Την αντίδραση οικολογικών οργανώσεων έχει πυροδοτήσει η πρόθεση του Λάκσμι Μιτάλ να ανοίξει υπαίθριο μεταλλείο, 480 χιλιόμετρα βόρεια του Αρκτικού Κύκλου, με σκοπό την εξόρυξη σιδηρομεταλλεύματος αξίας έως και 23 δισ. δολαρίων.
Εάν υλοποιηθούν τα σχέδια του πλουσιότερου ανθρώπου στη Βρετανία, το ορυχείο θα είναι το μεγαλύτερο στην Αρκτική, όμως οι οργανώσεις φοβούνται ότι κάτι τέτοιο θα έχει σοβαρές συνέπειες, ιδιαίτερα για τα είδη άγριας ζωής της περιοχής.
Εάν υλοποιηθούν τα σχέδια του πλουσιότερου ανθρώπου στη Βρετανία, το ορυχείο θα είναι το μεγαλύτερο στην Αρκτική, όμως οι οργανώσεις φοβούνται ότι κάτι τέτοιο θα έχει σοβαρές συνέπειες, ιδιαίτερα για τα είδη άγριας ζωής της περιοχής.
Εκτός από το «μεγα-ορυχείο», το σχέδιο περιλαμβάνει την κατασκευή δύο λιμανιών, μιας σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 150 χιλιομέτρων, 24 γεφυρών και ενός αεροδιαδρόμου μεταξύ άλλων και καθιστά σαφές ότι και επιχειρήσεις-κολοσσοί του κλάδου έχουν «βάλει στο μάτι» τα κοιτάσματα της ευάλωτης περιοχής που, όσο λιώνουν οι πάγοι, γίνονται όλο και πιο εύκολα προσβάσιμα.
«Το μεταλλείο είναι τέτοιας κλίμακας που θα θεωρούνταν τεράστιο οπουδήποτε στον κόσμο», λέει ο διευθυντής του καναδικού παραρτήματος της WWF, αρμόδιος για την Αρκτική, Μάρτιν φον Μίρμπαχ.
Προσθέτει ότι το σχέδιο «αλλάζει τα δεδομένα» στη περιοχή, καθώς είναι πιθανό να επιταχύνει τη βιομηχανοποίησή της.
Σύμφωνα με έγγραφα του ομίλου που διέρρευσαν στον Τύπο και τα οποία αφορούν τις περιβαλλοντικές συνέπειες του ορυχείου, η ArcellorMittal, η μεγαλύτερη χαλυβουργία του κόσμου, αναγνωρίζει ότι το πρότζεκτ θα πάρει σάρκα και οστά σε μια τοποθεσία, όπου κατοικούν μοναδικά είδη άγριας ζωής, όπως η πολική αρκούδα, ο θαλάσσιος ίππος και η φάλαινα νάρβαλ ή μονόκερος.
Οι υπεύθυνοι αναφέρουν ότι θα προσπαθήσουν σκληρά να αποτρέψουν τη μόλυνση, κυρίως από λύματα και εκρηκτικές ύλες, αλλά παραδέχονται ότι «η κατασκευή τμημάτων της σιδηροδρομικής γραμμής στις όχθες ορισμένων λιμνών είναι αναπόφευκτη... κάποιοι οικότοποι ψαριών θα καταστραφούν». Αναγνωρίζουν επίσης ότι εξαιτίας των εργασιών «καριμπού [καναδικοί τάρανδοι] ενδέχεται να θανατωθούν ακούσια».
Σύμφωνα με εκπρόσωπο της ArcellorMittal, το έργο βρίσκεται στο στάδιο της περιβαλλοντικής αξιολόγησης, κατά το οποίο κυβερνήσεις, περιβαλλοντικές οργανώσεις και ειδικοί είναι ευπρόσδεκτοι να ελέγξουν τα σχέδια του ομίλου.
Κατά το Μίρμπαχ της WWF, η μεγαλύτερη ανησυχία έχει να κάνει με τη ναυτιλία. «Από την περιοχή θα περνά ένα πλοίο κάθε 32 ώρες, καθ όλη τη διάρκεια του χρόνου», εξηγεί:
«Αυτό μπορεί να μην έχει μεγάλες επιπτώσεις στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά της Νορβηγίας, όμως εδώ [στην Αρκτική του Καναδά], απ' όπου περνούν 0-10 πλοία το χρόνο κατά μέσο όρο, είναι σοβαρό».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου