« Αδυνατούμε να αντιληφθούμε το λόγο και την ιδιότητα υπό
την οποία οι εκπρόσωποι των δανειστών μας ενδιαφέρθηκαν να
πληροφορηθούν στοιχεία για τον τρόπο λειτουργίας της Δικαιοσύνης,
καθιστώντας μάλιστα τους λειτουργούς της Δικαιοσύνης δικαστές
απολογούμενους αναφορικά με την κατάσταση που επικρατεί εν γένει στον
κλάδο μας, προβαίνοντας σε χιλιοειπωμένες διαπιστώσεις, ενέργειες οι
οποίες ουδόλως αρμόζουν σε μια ομάδα ανθρώπων "έξωθεν" προερχόμενη,
δίχως την παραμικρή δημοκρατική νομιμοποίηση »...
Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ μελών της τρόικας στα δικαστήρια
της πρώην σχολής Ευελπίδων και η «αυτοψία» που πραγματοποίησαν στον
τρόπο απονομής της αστικής (βασικά) δικαιοσύνης, προκάλεσε πολλές
αντιδράσεις στο εσωτερικό, με κορυφαία αυτή του Δικηγορικού Συλλόγου
Αθηνών.
Ωστόσο, τα στελέχη της τρόικας ήθελαν να διαπιστώσουν αυτοπροσώπως σε ποια κατάσταση βρίσκεται σήμερα -από πλευράς εξοπλισμού και επιτάχυνσης των εκκρεμών δικών- το μεγαλύτερο Πρωτοδικείο της χώρας.
Οι αλλαγές στο δικαστικό σύστημα, όπως έχουν δρομολογηθεί μετά
και το τελευταίο επικαιροποιημένο μνημόνιο, θεωρητικά έχουν μπει σε μια
σειρά. Στις συναντήσεις με τους αξιωματούχους του υπουργείου Δικαιοσύνης
η τρόικα δέχεται ότι εδώ και 18 μήνες έχουν ψηφισθεί νόμοι που
μεταρρυθμίζουν το δικαστικό σύστημα εκδίκασης των φορολογικών υποθέσεων
και μειώνουν την εκκρεμοδικία (υπολογίζεται ότι σήμερα εκκρεμούν πάνω
από 165.000 φορολογικές υποθέσεις στα διοικητικά δικαστήρια).
Το υπουργείο Δικαιοσύνης ενημέρωσε την τρόικα ότι καταρτίζει
αναλυτικό κατάλογο με τις φορολογικές εκκρεμότητες και ότι ανέλαβε
πρωτοβουλία για τη μείωσή τους κατά 15% έως το τέλος του 2011.
Διαβεβαίωσε επίσης ότι προχωρά και το σχέδιο για οριστική εκκαθάριση των
υποθέσεων αυτών έως τον Ιούλιο του 2013. Μέχρι τώρα έχουν δημιουργηθεί
19 ειδικά τμήματα στα διοικητικά δικαστήρια που θα δικάζουν αποκλειστικά
φορολογικές υποθέσεις, ενώ θα δημιουργηθούν τουλάχιστον πέντε ακόμη.
Μετά από διαβουλεύσεις μπήκε σε μια σειρά και η διαδικασία για μείωση
και τελικά εξάλειψη των εκκρεμών υποθέσεων σε όλα τα άλλα δικαστήρια της
χώρας.
Για το σκοπό αυτό θα προωθηθούν έως το τέλος του χρόνου
συγκεκριμένα μέτρα, που θα αφορούν:
* Την καθιέρωση της e-justice, της ηλεκτρονικής δικαιοσύνης, με
σκοπό να καταγράφονται και να ανιχνεύονται ηλεκτρονικά όλες οι υποθέσεις
και τα δικόγραφα που κατατίθενται στα δικαστήρια.
* Την προώθηση του θεσμού της εξωδικαστικής διαμεσολάβησης και
για τις αστικές υποθέσεις, παράλληλα με το θεσμό της διαιτησίας.
* Τη δημιουργία βάσης δεδομένων με στοιχεία από όλα τα
δικαστήρια για τις υποθέσεις που καθυστερούν και για την
αποτελεσματικότητα των μέτρων επιτάχυνσης των δικών.
* Την εκπαίδευση δικαστών και υπαλλήλων στη διαχείριση των δικαστηρίων.
* Την τροποποίηση του Κωδικα Πολιτικής Δικονομίας ώστε οι
δικαστές να μην ασχολούνται με μη δικαστικά καθήκοντα και οι αποφάσεις
να εκδίδονται σε ρητά προκαθορισμένο χρόνο.
Τα περισσότερα από τα παραπάνω θα έπρεπε ίσως να τα είχαμε ήδη
κάνει μόνοι μας, χωρίς την... υπόδειξη των δανειστών, αφού αφορούν την
ταχύτερη, ορθότερη και αποτελεσματικότερη απονομή δικαιοσύνης.
Ομως, ο
ΔΣΑ ενοχλήθηκε από τον τρόπο παρέμβασης της τρόικας στο εσωτερικό της
ελληνικής Δικαιοσύνης και πιθανότατα να έχει δίκιο, όταν λέει
χαρακτηριστικά: «Αδυνατούμε να αντιληφθούμε το λόγο και την ιδιότητα υπό
την οποία οι εκπρόσωποι των δανειστών μας ενδιαφέρθηκαν να
πληροφορηθούν στοιχεία για τον τρόπο λειτουργίας της Δικαιοσύνης,
καθιστώντας μάλιστα τους λειτουργούς της Δικαιοσύνης δικαστές
απολογούμενους αναφορικά με την κατάσταση που επικρατεί εν γένει στον
κλάδο μας, προβαίνοντας σε χιλιοειπωμένες διαπιστώσεις, ενέργειες οι
οποίες ουδόλως αρμόζουν σε μια ομάδα ανθρώπων "έξωθεν" προερχόμενη,
δίχως την παραμικρή δημοκρατική νομιμοποίηση»...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου