Το Κώνειο

Το Κώνειο
Η παιδεία, καθάπερ ευδαίμων χώρα, πάντα τ’ αγαθά φέρει. Σωκράτης, 469-399 π.Χ.

Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2015

Εθνική διάπλασις δια του μνημονίου


Υπάρχει και μια αθέατη πλευρά του εθνοσωτήριου μνημονίου, η παιδαγωγική. Αφορά την διάπλαση των νεοελλήνων με βάση το μοντέλο της ελεύθερης αγοράς και της ευέλικτης συσσώρευσης. 

Αυτό δηλώνεται κυρίως με τον όρο «Νέα Ελλάδα», που συμπεριλαμβάνει τα όσα ψυχοφελέστατα έχουν ακουσθεί από την έναρξη του μνημονίου και αφορούν στην διεφθαρμένη φύση του Έλληνα, την οποία, κυρίως, το (νεο)φιλελεύθερο πολιτικό προσωπικό οφείλει να μεταλλάξει, να εξανθρωπίσει και να εκσυγχρονίσει. Αφορά την διακυβέρνηση των ανθρώπων, με βάση τις επιταγές του νέου μοντέλου ανάπτυξης, την βιοπολιτική.

Το κράτος "οφείλει"  να επιβάλλει την τάξη και την πειθαρχία, να προκαλεί φόβο και τρόμο και να καταλύει οιοδήποτε θύλακα αντίστασης, τόσο στο χώρο όσο και στο νου, να παιδαγωγεί την κοινωνία στην πειθαρχία, στη συμμόρφωση, στην άκριτη αποδοχή των εντολών της εξουσίας και κυρίως, να καταστήσει το άτομο ως κύριο υπεύθυνο της μοίρας του, ανεξάρτητα από την κοινωνία στην οποία ζει, από τις κοινωνικές ανισότητες και από τις σχέσεις εξουσίας.


Ξεκινώντας από τον πρόεδρο του ΔΝΤ, που πρώτος έκανε λόγο περί θεραπείας του «ασθενούς έλληνος», η αστική ρητορική της θεραπευτικής αγωγής της ελληνικής κοινωνίας, προσέλαβε ποίκιλλες εκφάνσεις σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πολιτικού φάσματος.

Με βάση αυτή την ανάγκη προσαρμογής του Έλληνα στο μοντέλο της ελεύθερης αγοράς και διάπλασης του απείθαρχου και διεφθαρμένου χαρακτήρα του, ένα σύνολο από λεπτοφυείς μηχανισμούς προπαγάνδας, χειραγώγησης και διαμόρφωσης του ασυνειδήτου, έλαβαν χώρα από τους καθεστωτικούς διαμορφωτές της κοινής γνώμης.



Ειδικά εκπαιδευμένοι καθεστωτικοί πολιτικοί και δημοσιογράφοι ανέλαβαν την εφαρμογή ψυχοτεχνικών μεθόδων διέγερσης του υποσυνειδήτου με την καλλιέργεια ακραίου φόβου, ανασφάλειας και ενοχής, με την ταυτόχρονη στέρηση της ψυχολογικής ελπίδας και την εγγραφή στο Υπερεγώ των θυμάτων, των εντολών της εξουσίας.

Το μνημόνιο είναι ταυτόχρονα ένα σχέδιο ψυχολογικού πολέμου και κατασκευής της κοινωνίας στη βάση του μοντέλου της ελεύθερης αγοράς-του «σατανικού μύλου»- και πού σωστά, όπως λέει ο Στουρνάρας, ένα τέτοιο σχέδιο δεν διέθετε ποτέ το ελληνικό κράτος.


Η παιδαγωγική του μνημονίου έχει ως κύριο στόχο την ατομικοποίηση, τον κατακερματισμό των συλλογικοτήτων, την καλλιέργεια της ποσοτικής ωφελιμιστικής σκέψης που πηγάζει από τον κόσμο των επιχειρήσεων, την εκπαίδευση στην επιτηδειότητα και το κυνήγι του κέρδους. Όσοι δεν συμμορφώνονται στα στάνταρντ που θέτει η (νεο)φιλελεύθερη παιδαγωγική, επιδεικνύοντας ποιητική, φιλοσοφική ή ρεμβώδη διάθεση, αποβάλλονται στον (νεο)φιλελεύθερο καιάδα.

Φυσικά, η παιδαγωγική του μνημονίου δεν σχετίζεται μόνο με την οικονομική κυριαρχία και την οικονομία της αγοράς, αλλά αφορά το συλλογικό φαντασιακό των φιλελεύθερων που επιδιώκει τόσο την πλήρη κυριαρχία του πλανήτη, όσο και την φαουστική αυτοθέωση.


Γι αυτό, το μνημόνιο δεν είναι μόνο ένα σχέδιο που αφορά τη χώρα, αλλά ένα μοντέλο που αν επιτύχει εδώ, θα αποτελεί τη βασική μέθοδο αγοραιοποίησης και φιλελεύθερης/καπιταλιστικής κυριαρχίας του πλανήτη. Η ανατροπή του μνημονίου δεν θα αποτελεί ήττα μόνο του ελληνικού φιλελευθερισμού/καπιταλισμού αλλά και της υπερεθνικής νέας τάξης.

Για πέντε χρόνια, ο ελληνικός λαός βιώνει την απρόκλητη μονομερή επίθεση της εγχώριας ψευδοαστικής τάξης και του κρατικοδίαιτου καπιταλισμού (balkan capitalism), με κίνητρο την καπιταλιστική αναδιάρθρωση.

Η εγχώρια ελίτ, χάριν του κέρδους, ποδοπατεί ανθρώπινα και δημοκρατικά δικαιώματα, θεσμούς και σύνταγμα, με τη χρήση της κρατικής βίας, επιβάλλοντας μονομερώς κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ώστε να αποδυναμώσει την αντίσταση στην επίθεση που η ίδια εξαπέλυσε.

Ας μην ξεχνάμε, ότι πολιτικά υπεύθυνοι είναι οι ηγετικές ομάδες του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, η ηγετική ομάδα της οποίας ανέλαβε και την ιδιοκτησία του «σχεδίου», εξαπολύοντας τον πιο ανηλεή ψυχολογικό και θεσμικό πόλεμο που έχει δεχτεί λαός σε κατάσταση ειρήνης.





Πηγή:http://moriasegkomion.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου